Portekiz, Lizbon, Porto, Setubal Gezisi

Portekiz'e ve Lizbon, Porto, Setubal, Sintra, Cabo de Roca'ya gidecekseniz mutlaka okuyun......

Eşimle THY promosyon yapınca Kasım ayında daha önce gitmediğimiz bir ülkeye gitmeye karar verdik. Kasım ayında hava şartlarının uygunluğu, uygun konaklama seçenekleri, gezilecek yerlerin yakınlığı ve kolaylığı sebebiyle Lizbon ilk tercihimiz oldu. Gün gün tüm ayrıntılarıyla gezimiz aşağıda...

10 Kasım Cumartesi Lizbon
Saat 9:00'da havalimanındaydık. Pasaport kontrolleri sonrası Freeshop'ta takıldık. Gitmeden sigaralarımızı aldık. (Djarum Black 10'lu 23€) Uçak 10:55 te yani tam zamanında kalktı. 4 saat 35 dakikada Lizbon'a indik.
Uçaktan Belém
Burası İstanbul'dan 2 saat geri olduğu için şehri keşfetmeye doğal olarak 2 saat erken başladık. Uçaktan indik. Önce pasaport kontrolü için uzun bir mesafe yürüdük. Sonra bavullarımızı aldık.
Lizbon havaalanında ülkeye girişte Freeshop yok. İndiğimde sigara vs alırım diye düşünmeyin. Türkiye'den alacaklarınızı alın ama abartmayın, kontrole alınırsa başınız ağrıyabilir.
Havaalnında pasaport kontrolü sonrası sadece kahve vs. satan birkaç dükkan var. İşaretler açıklayıcı, hem İngilizce hem Portekizce yazıyor. Bavulları aldıktan sonra dışarıya çıktık. Şehir merkezine gitmek için metro, aerobüs denilen otobüs (bizdeki havaş) ve taksi seçenekleri var.
Biz metroya karar verdik. İşaretleri takip ederek çok kolay bulduk. Girişte bilet makinaları var. Öncelikle 0,50€ ya kağıt bir kart almak lazım. Sonra da bilet seçenekleri var. Tek yön 1,25, gidiş dönüş 2,50 ve 24 saat 5,00€ gibi seçenekler var. Bu bileti daha sonra otobüs metro tramvay ve Bairro Alto'ya çıkan tarihi Santa Justa asansöründe kullanabileceğiniz için 24 saatlik almak daha mantıklı. Biz bilet almak için makinanın başında uğraşırken bir İngiliz çift havalimanına gelirken aldıkları günlük biletleri bize hediye ettiler. Biz de o bilet ve kartları kullandık. Dönüşte aynı yöntemi biz de yapacağız...
(Bilet fiyatları 1 Haziran 2013'te değişmiş 24 saatlik bilet 6 Euro olmuş güncel tarife için http://www.carris.pt/pt/tarifario-2014)
Lizbon Metro (resmi siteden alıntı)
Hedefimiz Rossio daki otelimiz. Havalimanından Kırmızı hat ile S.Sebatio yönüne gidip Alameda' da indik. Burası kırmızı ve yeşil hattın birleşimi ve aktarma istasyonu. Ücretsiz olarak bu sefer yeşil hatta dönüp "Cais do Sodré" tarafına dönüp Rossio istasyonunda indik. Otel buraya yürüyerek 2 dakika uzaklıkta.
Otelimiz
Oteli Groupon'dan aldık. 6 gece 2 kişi kahvaltı dahil 410 TL yani kişi başı 35 TL, ki orta halli bir hostelden daha uyguna geliyor. Grande Pensao Alcobia otelin ismi. Poço do Borratem de 15 numara'da. Burası büyük deprem zamanı halka su sağlayan önemli ve tarihi bir yer. Otel binası eski ama içi bakımlı. Resepsiyon için bavullarla 8 basamak, daha sonra 1. Katta bulunan asansöre ulaşmak için de 16 basamak çıkmak gerekli. Bizim odamız 105. Kaleye bakan tarafta fransız balkonlu 16m2 lik geniş bir oda. Banyosu rahat. Bizdeki yarım küvetlerden var. Klozet, bide, lavabo oldukça temiz. Yataklar rahat ve bol. Odada ısıtma ve soğutma split kilma ile 82 ekran bir LCD TV var. 69 kanalı var. Müzik, haber ve sinema kanalları ücretsiz. Yerel kanallarda film ve diziler altyazılı.
Odamız
Odaya yerleştikten sonra hemen dışarıya çıkıp gezmeye başlıyoruz. Kırmızı hat üzerindeki Moscavide durağında inip Vasco da Gama kulesi ve köprsünü göreceğiz. Metrodan aşağıya doğru gidince kuleyi görüp ona doğru gittik. Burası Expo 98 için yapılmış bir park alanı. Kulenin yanından köprüyü de görmek mümkün.
Torre Vasco Da Gama
Diğer tarafa doğru Oceanario tarafına doğru gidince önce teleferiği gördük. Gidiş dönüş 5,90€ ya tur yapmak mümkün. Kapalı spor salonunun orada tüm ülke bayraklarının oradan dönüp Vasco Da Gama alışveriş merkezi (Central Commercio) ya gittik.
Vasco Da Gama AVM
Üst katında yemek yedikten sonra bir elekrtonik markete girdik. Apple ürünleri haricinde ucuz birşey (tabi Türkiye'ye göre) bulamadık. Alt katında markette su şarap bira ve İstanbul Freeshop'undan da ucuza çikolata bulduk. Super Bock (PORTO) ve Sagres (LİZBON) benim beğendiğim biraları. Şaraplar çok çeşitli. AVM'nin dışı Oriente. Burada hem Porto ya giden tren hem de otobüs duraklarını görüyoruz. Şehir içine giden kırmızı metro durağı da burada. Çok oyalanmadan metroya binip otele geri döndük.İlk gün 2 saatlik farkı anlamadan gezince yarına zorlanabilirsiniz...